• Mijn Inkomen: uw gegevens bekijken en wijzigingen doorgeven

Sinds begin november kunt u op www.ijsselgemeenten.nl met uw DigiD inloggen op ‘Mijn Inkomen’. Mijn Inkomen is uw persoonlijke pagina bij IJsselgemeenten. U kunt hier al uw gegevens bekijken en wijzigingen aan ons doorgeven.

Schermafbeelding Mijn Inkomen
  • Leerwerkloket geeft advies over leren en werken

Elke dinsdag heeft het Leerwerkloket spreekuur op het Werkplein. U krijgt hier advies over opleidingen, werkend leren en leerwerktrajecten. Werkzoekenden, werknemers, scholieren, studenten en ondernemers zijn hier van harte welkom. Het loket is open tussen 9.00 en 16.00 uur.

logo Leerwerkloket
  • Nog geen 27 jaar? Terug naar school!

Met een diploma heb je meer kans op betaald werk. Tot 30 jaar kun je nog studiefinanciering van DUO krijgen. Het volgen van een studie is verplicht tot je 27e. Helemaal als je nog geen diploma hebt.

Hulp bij studiekeuze
  • Vraag individuele inkomenstoeslag aan

Heeft u al langer een inkomen op het niveau van de bijstand? In Capelle en Krimpen 5 jaar of 3 jaar in Zuidplas? Dan kunt u de individuele inkomenstoeslag aanvragen. U krijgt dan extra geld. U kunt de toeslag aanvragen als u tussen de 21 jaar en de AOW-leeftijd bent.

• Het Iedereen doet mee fonds

Het Voorzieningenfonds voor mensen uit Krimpen heeft een nieuwe naam: het 'Iedereen doet mee fonds'. Met het geld uit het ‘Iedereen doet mee fonds’ kunt u sport, muziekles of een andere hobby betalen. Ook de Rotterdampas wordt vergoed.

Damesvoetbal
  • Energie besparen in de winter (deel 2)

De dagen worden kouder en het wordt eerder donker. Tijd om weer goed te letten op de energiekosten. In de winter gebruiken we de meeste energie. De lampen en de verwarming gaan aan. Maar energie besparen in huis kan ook in het koudste seizoen.

Energielabel
  • Bankafschriften inleveren

Vraagt u een uitkering of bijzondere bijstand aan? Dan moet u uw bankafschriften aan ons laten zien. Heeft u al een uitkering? Dan moet u uw bankafschriften laten zien als wij een heronderzoek doen. Binnenkort hebben we de digitale brievenbus bankafschriften.

Iemand scant met de telefoon een QR-code
  • Vraag de energietoeslag 2023 nu aan!

Iedereen kan de energietoeslag 2023 nu aanvragen. De energietoeslag is € 1.300. Ongeveer 5.250 mensen uit Capelle, Krimpen en Zuidplas kregen de energietoeslag voor 2023 al automatisch.

Gasmeter
  • Niet tevreden? Vertel het ons!

Wij vinden een goed contact met u belangrijk. We willen u altijd op tijd informeren. Bijvoorbeeld over een aanvraag of een verandering in uw uitkering. Heeft u een vraag? Dan willen we een duidelijk antwoord geven.

• Jobcoach Silvia Pothof

Sylvia Pothof werkt nu ruim anderhalf jaar als jobcoach op het Werkplein. Dat was een nieuwe functie bij IJsselgemeenten. Ze helpt de werkzoekenden met veel verschillende dingen. “Ik help graag andere mensen.”

• 1.000 euro premie voor werken

Gaat u aan het werk? Verdient u meer dan uw uitkering? En heeft u daarom geen uitkering meer nodig? Dan heeft u misschien recht op een uitstroompremie. Op 1 juli zijn de bedragen verhoogd.

tekening: op de bankrekening is 1000 euro uitstroompremie bijgeschrevenn
  • Energie besparen in de winter

Gasmeter