• Energietoeslag 2023

De meeste mensen met recht op de energietoeslag voor 2023 hebben die al gekregen. Kreeg u hem nog niet? Vraag hem dan aan. Dat kan tot en met 31 augustus 2024.

afbeelding energiekosten
  • Brievenbus bankafschriften gestart

Vraagt u een uitkering of bijzondere bijstand aan? Dan moet u uw bankafschriften aan ons laten zien. Heeft u al een uitkering? Dan moet u uw bankafschriften laten zien als wij een heronderzoek doen. Hiervoor kunt u nu de digitale brievenbus bankafschriften gebruiken.

Iemand scant met de telefoon een QR-code
  • Wist u dat … maart 2024

Korte berichtjes over dingen die handig zijn om te weten.

Wist u dat?
  • IJsselgemeenten gesloten op feestdagen in april en mei

Kijk op welke feestdagen in april en mei IJsselgemeenten gesloten is.

• Op = op. Vraag nu Noodfonds Energie aan!

Heeft u een hoge energierekening? En heeft u niet zo’n hoog inkomen? Doe dan een aanvraag bij het Noodfonds Energie. U krijgt dan misschien een deel van uw rekening vergoed. In het Noodfonds Energie zit 84 miljoen euro van de energiebedrijven en het Rijk. Hiervoor geldt: op = op!

Iemand vraagt een bijdrage aan van het Noodfonds Energie via de app
  • Werkcentrum Rijnmond brengt hele arbeidsregio samen

Een baan, een opleiding of personeel vinden, stopt niet bij de gemeentegrenzen. Werkcentrum Rijnmond is de plek waar alle loketten van de dienstverlening voor de arbeidsmarkt samenkomen. Uitdagingen zoals de grote personeelstekorten en de vele werkzoekenden vragen om een gezamenlijke aanpak. Twintig partners uit regio Rijnmond zetten de schouders onder het nieuwe Werkcentrum Rijnmond.

Werkzoekende
  • Ruben heeft zijn eigen zaak

“Je moet met je handen werken,” dat zei Rubens opa altijd. Dat advies heeft hij gevolgd. Hij begon met een koksopleiding en het leiden van een snackbar. Maar al snel begon hij een eigen bedrijf op een ander gebied: klussen, stofferen, handelen.

Ruben
  • Uitkering december vóór Kerst

Ook dit jaar betalen we de uitkering van december vóór de kerstdagen.

Kerstcadeau's
  • Wist u dat … december 2023

Korte info over dingen die handig zijn om te weten.

Wist u dat?
  • Training: ondernemen als statushouder

Sinds 5 oktober volgen 16 statushouders lessen bij de Ondernemersschool. Ze willen in Nederland starten als ondernemer. Vaak waren ze dat ook in hun vaderland. Hier moeten ze opnieuw beginnen. Dat gaat niet vanzelf. Daarom krijgen ze les in ondernemen in Nederland.

Vrouw volgt training voor statushouders
  • Een buitenlands diploma

Heeft u een opleiding in het buitenland gevolgd? En bent u nu in Nederland op zoek naar werk? Dan is het goed om uw diploma te laten waarderen. U krijgt dan een document. Daarin staat aan welke Nederlandse opleiding uw diploma gelijk is.

Vrouw met buitenlands diploma
  • Beter Nederlands leren

Vindt u het moeilijk om Nederlands te verstaan of spreken? Of kunt u niet goed lezen en schijven?

Man maakt huiswerk