Hoe tevreden bent u over ons?
Wij willen graag weten wat u vindt van onze hulp en ondersteuning. Daarom starten we in 2025 met een proef met gesprekken over uw mening.
We doen al iedere 2 jaar een onderzoek met een vragenlijst. Dat blijft belangrijk. Maar we willen ook graag verhalen horen van u. Wat gaat goed? Wat kan beter? En wat heeft u nodig?
Hoe gaan we het doen?
We gaan in kleine groepen met een aantal van u praten. Zo willen we beter begrijpen wat u echt ervaart als u hulp van ons krijgt.
De gesprekken gaan bijvoorbeeld over:
- uw eerste contact met ons
- de begeleiding en communicatie
- uw ervaringen met trainingen
- wat u mist of graag anders wilt
- of u zich gehoord en geholpen voelt
Wie nodigen we uit?
- De deelnemers kiezen wij willekeurig uit onze klanten
- We kijken vooraf of deelname haalbaar is, bijvoorbeeld vanwege persoonlijke omstandigheden
- Vanaf september 2025 zijn de eerste uitnodigingen verstuurd
Is deelname verplicht?
Nee, deelname is vrijwillig. U hoeft niet mee te doen als u dat niet wilt.
U kunt zich niet zelf aanmelden voor een gesprek. Wij nodigen de deelnemers uit.
Wat doen we voor anderstaligen?
Begrijpt u de Nederlandse taal niet goed? Dan zorgen we voor extra uitleg of zoeken we naar een oplossing, bijvoorbeeld met een tolk of ondersteuning tijdens het gesprek.
Wie begeleidt het gesprek?
De gesprekken worden geleid door medewerkers van IJsselgemeenten. Alles wat u zegt, blijft geheim. Uw naam komt niet in het verslag en wat u vertelt heeft geen invloed op uw uitkering.
Waarom doen we dit?
Met deze gesprekken willen we:
- beter begrijpen wat u belangrijk vindt
- horen waar we kunnen verbeteren
- ideeën verzamelen voor betere ondersteuning
De uitkomsten gebruiken we om onze dienstverlening te verbeteren.
Hoe gaat het verder?
De gesprekken vinden plaats in 2025. Daarna kijken we wat we kunnen verbeteren. En of we deze gesprekken vaker gaan houden.
Wilt u meer weten over hoe onze dienstverlening verbeteren? Dat leest u in onze website en nieuwsbrief.