Korte berichtjes over dingen die handig zijn om te weten.

De Lees simpel app helpt met moeilijke brieven. U maakt een foto van een moeilijke brief. De app geeft dan een samenvatting in makkelijke taal. De app is er voor Apple en Android. Vindt u dat wij een moeilijke brief sturen? Vertel het ons. We kunnen de brief dan duidelijker maken.

Op www.ijsselgemeenten.nl/betaaldagen kunt u zien wanneer wij uw uitkering betalen. Heeft u na die datum nog geen uitkering gekregen? Dan kunt u ons bellen.

Ook de Belastingdienst moet op tijd weten dat uw situatie verandert. Geef het volgende op tijd door: een ander inkomen, verhuizen, trouwen of samenwonen of als mensen bij u in huis komen wonen. Zo krijgt u de juiste toeslagen en heffingskortingen. U hoeft dan later geen geld terug te betalen. Kijk op www.belastingdienst.nl(externe link).

Het Voorzieningenfonds in Krimpen gaat het ‘Iedereen doet mee fonds’ heten. Dit fonds betaalt tot € 300 voor meedoen aan sportieve, culturele of sociale activiteiten. Mensen met een inkomen tot 130% van de bijstandsnorm kunnen een bijdrage aanvragen. Deze mensen kunnen in 2023 ook een vergoeding voor schoolkosten voor hun kinderen krijgen. Op www.ijsselgemeenten.nl/iedereen-doet-mee-fonds staat meer informatie en het aanvraagformulier.