Heeft u een hoge energierekening? En heeft u niet zo’n hoog inkomen? Doe dan een aanvraag bij het Noodfonds Energie. U krijgt dan misschien een deel van uw rekening vergoed. In het Noodfonds Energie zit 84 miljoen euro van de energiebedrijven en het Rijk. Hiervoor geldt: op = op!

Het Noodfonds verwacht dat het geld rond half maart op is. Vraag het daarom nu aan!

Energietoeslag

Kreeg u al de energietoeslag? Of heeft u met uw inkomen geen recht op energietoeslag? In beide situaties kunt u (ook) een bijdrage krijgen van het Noodfonds Energie.

Aanvragen

Iemand vraagt een bijdrage aan van het Noodfonds Energie via de app

Wilt u snel weten of u de bijdrage kunt krijgen? Check het op: www.noodfondsenergie.nl(externe link). Daar kunt u ook de aanvraag doen. U heeft hiervoor uw DigiD nodig.

Hulp bij aanvragen

Lukt het u niet om zelf de aanvraag te doen? Vraag dan hulp van familie of bekenden. Of vraag formulierenhulp in uw gemeente. Kijk op www.ijsselgemeenten.nl/hulp voor hulp in uw gemeente.