Korte berichtjes over dingen die handig zijn om te weten.

Als u op vakantie gaat moet u dit bij ons melden. Dit geldt voor vakantie of een ander verblijf in het buitenland of in Nederland. Bespreek uw vakantie eerst met uw casemanager Werk of Activering. U heeft namelijk afspraken over uw inzet voor werk. Heeft u uw plan om weg te gaan besproken? Meld dan uw reis via ‘Mijn Inkomen’ op www.ijsselgemeenten.nl/vakantie. Hier vindt u ook meer informatie.

Uw kind moet zelf een zorgverzekering afsluiten als hij of zij 18 jaar wordt. Uw kind kan dan ook zorgtoeslag op www.toeslagen.nl(externe link) aanvragen.

Uw jaaropgave over 2023 vindt u in ‘Mijn Inkomen’. Ga naar www.ijsselgemeenten.nl/mijninkomen.

Bent u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht? Woont u in Capelle of Krimpen? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Ombudsman Rotterdam Rijnmond. De Ombudsman is pas verhuisd naar de Batavierenstaat 15-35 in Rotterdam. Woont u in Zuidplas? Dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman in Den Haag. Kijk voor meer info op: www.ijsselgemeenten.nl/klacht.

Meld verhuizing van mensen die bij u in huis (komen) wonen gelijk bij ons. Komt er iemand van 27 jaar of ouder bij u in huis wonen? Of verhuist er iemand? Dan moet u ons dit laten weten. Geef het ook door als iemand die bij u in huis woont stopt met of gaat studeren. Veranderingen geeft u door via www.ijsselgemeenten.nl/mijninkomen.