Gaat u op vakantie of voor een ander verblijf naar het buitenland? Of blijft u in Nederland? Laat het ons dan op tijd weten.

Vakantie in Nederland
Vakantie in Nederland (foto: iStock)

Maximaal 28 dagen

U mag van januari tot en met december maximaal 4 weken (28 dagen) met uw uitkering naar het buitenland. Waarom u naar het buitenland gaat, maakt niet uit. Altijd geldt: na 28 dagen stopt uw uitkering. Blijft u in Nederland? Dan geldt geen maximum van 4 weken. Het moet wel tijdelijk zijn. En u mag uw woning niet opzeggen.

Bespreek het met uw casemanager

Veel mensen hebben afspraken over werk. Het is belangrijk dat u zich aan die afspraken houdt. Bespreek vóór vertrek met uw casemanager Werk of Activering, of uw trajectbegeleider, wanneer en hoe lang u weg wilt en waar u heen gaat. Doe dit ook als u nu geen afspraken over werk heeft.

Formulier invullen

Heeft u uw vakantie of reis met ons besproken? Meld dan uw vakantie met het formulier op www.ijsselgemeenten.nl/vakantie .

Arbeidsplicht

Of u nu thuis, in het buitenland of buiten uw woonplaats in Nederland bent, de arbeidsplicht en de afspraken over uw inzet voor werk blijven altijd gelden. U kunt dus niet 4 weken thuis ‘vakantie’ houden. Blijft u thuis, dan hoeft u dit niet te melden.

Meer informatie

Heeft u vragen? Mail of bel dan onze informatielijn. Of kijk op www.ijsselgemeenten.nl/vakantie voor meer informatie.