In Nederland moet iedereen een zorgverzekering hebben. Zorgverzekeraar VGZ heeft een zorgverzekering speciaal voor de inwoners van Capelle, Krimpen en Zuidplas. Dit is een basisverzekering met een aanvullend pakket voor onder meer tandartskosten en een bril. Ook veel eigen bijdragen (Wmo) en het eigen risico van € 385 zijn meeverzekerd.

Overstappen

Tot 1 januari 2023 kunt u overstappen naar deze verzekering. Deze zorgverzekering is vooral voor mensen met hoge zorgkosten. Uw gemeente betaalt € 28 per maand mee als u inkomen niet hoger is dan 130% van de bijstandsnorm.
U vindt meer informatie over deze verzekering op www.vgz.nl/zorgverzekering/gemeenten/ijsselgemeenten(externe link). VGZ maakt de kosten (premie) voor 2024 pas bekend in november.

Een vrouw in de stad

Kinderen gratis

Kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd. Wist u dat kinderen ook altijd gratis naar de tandarts kunnen? Dit geldt bij alle verzekeringen. Ook als u zelf niet voor de tandarts verzekerd bent. Voor orthodontie (bijvoorbeeld een beugel) geldt wel een maximale vergoeding. Vraag dat aan uw zorgverzekeraar.

Geen bijzondere bijstand voor medische kosten

Via de bijzondere bijstand betalen we geen medische kosten. Dat doen we alleen nog bij hoge uitzondering. Heeft u veel medische kosten? Dan kan de zorgverzekering van VGZ u misschien voordeel geven. Bekijk dat goed.