De regering moet een besluit nemen over de Energietoeslag 2023. Dat duurt langer dan we hadden verwacht. We kunnen daarom nu nog niets zeggen over de energietoeslag 2023. En wanneer we die kunnen betalen.

Eerder dit jaar lieten wij u weten dat de regering rond de zomer een besluit zou nemen over de energietoeslag 2023. We hoopten op juni.

Later

De wet voor de energietoeslag 2023 is nog steeds niet naar de Tweede en Eerste Kamer gestuurd. Pas als de wet is vastgesteld, kunnen de gemeenten een besluit nemen en de energietoeslag gaan betalen.

De vertraging komt door een advies van de Raad van State en een paar rechtszaken door studenten. De minister bekijkt en bespreekt het wetsvoorstel nu opnieuw. Daarna gaat de wet naar de Tweede Kamer.

Op dit moment kunnen we nog niets zeggen over de energietoeslag 2023. En wanneer we die kunnen betalen. Weten we meer? Dan laten we het weten.

Meer over de energietoeslag leest u op www.ijsselgemeenten.nl/energietoeslag.

verwarming

Energie besparen

Ook uw gemeente heeft informatie en tips om geld te besparen op energie. Kijk hiervoor op de website van uw gemeente.

Capelle: www.duurzaamcapelle.nl/energiebespaartips/(externe link)

Krimpen: krimpenaandenijssel.nl/energie/(externe link)