Krijgt u een uitkering of een andere bijdrage van ons? Dan kunt u met ‘Mijn Inkomen’ gegevens over uw uitkering online bekijken. Ook kunt u wijzigingen doorgeven. En loonstroken en uitkeringsspecificaties inleveren. Op deze pagina leest u hoe u het werkt.

Inloggen op Mijn Inkomen met DigiD

Rechts bovenaan deze website staat altijd een link naar ‘Mijn Inkomen'.

Log in op Mijn Inkomen

U heeft nodig:

  • uw DigiD
  • Als u een wijziging wilt doorgeven: uw documenten digitaal (maak van papieren een scan of een foto)

Let op! Tussen 23.30 en 2.15 uur kunt u niet inloggen. Dan zijn we onze administratie aan het updaten. 

Onder help! Mijn Inkomen werkt niet, vindt u meer tips voor als inloggen niet lukt. 

Gegevens inzien en wijzigen

Bent u ingelogd in Mijn Inkomen? Dan kunt u het volgende bekijken en downloaden: 

  • Persoonlijke gegevens
  • Jaaropgaven en uitkeringsspecificaties 
  • Vakantiegeld 
  • Betalingen van ons aan u 
  • Schulden bij ons 
  • Saldobiljetten ( jaaroverzicht schulden ) 
  • Contactpersonen, zoals uw casemanagers
  • Uw gegevens van dit jaar en de 5 jaar ervoor 

Ook kunt u: 

  • Wijzigingen doorgeven 
  • Loonstroken en uitkeringsspecificaties inleveren 
  • Uw telefoonnummer en e-mail aanpassen 

Downloaden en opslaan

Alle gegevens die u kunt inzien kunt u ook downloaden en op uw eigen computer opslaan. 

Verzenden documenten

Heeft u van ons een brief gehad om documenten in te leveren? Gebruik dan niet Mijn Inkomen. Lever dan uw documenten in via Verzenden documenten.

Wijzigingen doorgeven

Heeft u een uitkering of elke maand bijzondere bijstand? Dan kunt u met Mijn Inkomen wijzigingen doorgeven.

  • Klik in het menu aan de linkerkant op ‘Contact met gemeente’.
  • Daarna op ‘Wijzigingen doorgeven’.

U ziet verschillende mogelijkheden. Kies de wijziging die past bij uw situatie.

  • Inkomsten en ander geld
  • Gezin en Wonen
  • Algemeen
  • Vakantiemelding

Staat uw wijziging er niet bij?

  • Kies dan onder 'Algemeen' voor ‘Ik wil een andere wijziging doorgeven’.
  • Bij ‘Opmerkingen’ geeft u aan waar de wijziging over gaat.
  • Ook kunt u gemakkelijk en veilig 1 of meer documenten bijvoegen.

Heeft u alle velden ingevuld? Dan verklaart u onderaan dat u het formulier naar waarheid heeft ingevuld.

  • Kruis aan: ‘Ja, ik ga akkoord met de disclaimer’.
  • Daarna klikt u op ‘Verstuur wijziging’.

De gegevens worden naar ons verstuurd. Van uw wijziging krijgt u automatisch een e-mail.

Loonstroken en uitkeringsspecificaties inleveren 

Heeft u naast uw uitkering inkomsten uit werk? Of een andere uitkering? Dan moeten wij weten hoe hoog deze inkomsten zijn. We kunnen dan uw uitkering berekenen.  

Met ‘Mijn Inkomen’ kunt u snel en veilig uw loonstrook of uitkeringsspecificatie bij ons inleveren.  

Controleer uw contactgegevens 

Het is belangrijk dat we uw juiste e-mailadres en telefoonnummer hebben. Controleer daarom uw persoonlijke gegevens in Mijn Inkomen. 

Verandert uw e-mailadres en telefoonnummer? Geef het aan ons door via Mijn Inkomen.  

  • Log in met uw DigiD 
  • Klik op ‘Mijn overzicht’ (links op de pagina)  
  • Klik daarna op ‘Mijn profiel’  
  • Pas uw e-mailadres en/of telefoonnummer aan.  

De andere gegevens op deze pagina kunt u niet aanpassen.  

Help! Mijn Inkomen werkt niet goed

Veel mensen gebruiken Mijn Inkomen. Soms krijgen we bericht dat het niet (goed) werkt. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Hieronder noemen we ze. En wat u dan kunt doen. 

U bent (nog) niet bij ons bekend

Hebben wij de afgelopen 5 jaar niets aan u betaalt? Bijvoorbeeld voor een uitkering, bijzondere bijstand of een andere bijdrage die u bij ons aanvraagt? Dan kunt u niet inloggen. Dan krijgt u de melding dat u niet bekend bent in onze administratie. 
Heeft u net een uitkering of een bijdrage bij ons aangevraagd? Maar nog geen geld ontvangen? Ook dan kunt u de melding ook krijgen dat u niet bij ons bekend bent. Het kan een paar dagen duren voor uw gegevens in onze administratie staan.

Oudere internetbrowser

Is het programma waarmee u op internet zoekt (uw browser) up-to-date? De meest bekende browsers zijn Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Safari. Mijn Inkomen werkt goed op de laatste versie van elke browser en 1 versie ouder. Bij seniorweb leest u hoe u uw browser kunt updaten.

DigiD storing

Er kan een storing zijn bij DigiD. Dit kunt u controleren op de website: Logius | Storing en onderhoud.

Back-up tussen 23.30 en 2.15 uur

Elke nacht maken we een back-up van ons systeem. Dit doen we elke nacht van 23.30 tot 2.15 uur. U kunt dan niet inloggen. Probeer het dan later nog eens.

Langzaam internet

Soms gaat het inloggen of uploaden heel langzaam. Check dan of uw internetverbinding of wifi nog goed is. Is uw databundel misschien op? Dan gaat uw internetsnelheid omlaag. Probeer het dan later nog eens.

Teveel uploaden in 1 keer

Is het aantal documenten dat u wilt uploaden heel groot? Of zijn de documenten zelf te groot? Bijvoorbeeld een grote foto? U kunt per keer maximaal 20 documenten uploaden. De maximale grootte per document is 15 MB. Het totaal van het aantal documenten is 25 MB. 
Wilt u meer uploaden? Doe dat dan in delen. 

Storing / update Mijn Inkomen

Soms kan er een storing zijn in Mijn Inkomen. Of de website krijgt een update. Probeer het dan later nog eens. 
 

Veelgestelde vragen

Ben ik verplicht om mijn wijzigingen of inkomsten via Mijn Inkomen door te geven?

Nee, u bent dit niet verplicht. Wij willen wel dat u ‘Mijn Inkomen’ zoveel mogelijk gebruikt. Dan komen uw gegevens automatisch, veiliger en sneller bij ons.

Kan ik 'Mijn Inkomen' ook gebruiken op mijn smartphone of tablet?

Ja, 'Mijn Inkomen' kunt u ook gebruiken op uw smartphone of tablet. U logt hier ook in met DigiD.

De website van 'Mijn Inkomen' doet het niet goed op mijn computer. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat u uw internetbrowser moet bijwerken naar de nieuwste versie. Lees op SeniorWeb hoe u uw browser kunt updaten. Bekende browsers zijn Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge of Safari.

Blijft 'Mijn Inkomen' niet goed werken? Geef dit dan door aan uw contactpersoon.

Ik krijg geen ontvangstbevestiging als ik een wijziging verstuur. Wat moet ik doen?

Controleer uw e-mailadres in Mijn Inkomen bij ‘persoonlijke gegevens.’ Staat daar geen e-mailadres ingevuld? Dan kan het systeem u geen bevestiging sturen. Vul daarom altijd uw e-mailadres in.

Ik wil mijn uitkeringsspecificatie van deze maand downloaden, maar zie de melding ‘geen gegevens bekend’. Wat nu?

Krijgt u een uitkering van ons? Dan betalen we uw uitkering aan het einde van iedere maand. Uw uitkeringsspecificatie kunt u pas na een paar dagen bekijken. Op de pagina Betaaldagen leest u wanneer we de uitkering naar u overmaken.