We kregen van u het cijfer 8,2!

We vinden een goede dienstverlening erg belangrijk. Daarom vragen we elke 2 jaar hoe tevreden u met ons bent. Dit jaar vulden 365 mensen met een uitkering en 65 mensen met schuldhulp de vragenlijst in. 15 mensen zijn daarna ook geïnterviewd.

De meeste mensen met een uitkering zijn zeer tevreden. Zij beoordelen onze dienstverlening met een 8.2 gemiddeld als rapportcijfer. De vorige keer was dat een 7.8. 
Ze zijn tevreden over:

  • het nakomen van afspraken
  • onze informatie
  • serieus worden genomen
  • duidelijke brieven en besluiten

Verder vinden veel mensen onze medewerkers vriendelijk en begripvol. 

Schuldhulp maakt het leven beter

Ook mensen met schuldhulp zijn tevreden over onze dienstverlening. Zij geven hiervoor een 8 als cijfer. Zij vinden vooral de rust die ze krijgen fijn. En ze kunnen weer over hun toekomst nadenken. Ze vinden dat de medewerkers op een goede manier met hen omgaan. De mensen met schuldhulp willen wel vaker horen of alles volgens planning gaat.

Aan de slag met verbeterpunten

We zijn blij met beide rapportcijfers. We blijven leren en verbeteren. Sommige mensen zeggen dat onze medewerkers elkaar niet altijd op de hoogte brengen. Mensen moeten dan vaker hetzelfde verhaal vertellen. We gaan kijken hoe we dat kunnen verbeteren.

Gebruik online dienstverlening 

De meesten van u hebben liever persoonlijk contact dan online. Zoals via het online contactformulier of het afspraakformulier. De mensen die deze wel gebruikten, vonden meestal de formulieren makkelijk te vinden en in te vullen. Zij zijn blij met deze online mogelijkheid. 

Rapport

Wilt u het rapport van het onderzoek hebben? Vraag het aan via het contactformulier op www.ijsselgemeenten.nl/contactformulier  Of bel op werkdagen tussen 8.00 en 14.00 uur naar 010 - 284 84 57.