Help! Mijn Inkomen werkt niet goed

Veel mensen gebruiken Mijn Inkomen. Soms krijgen we bericht dat het niet (goed) werkt. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Hieronder noemen we ze. En wat u dan kunt doen. 

 

Schermafbeelding Mijn Inkomen
Schermafbeelding Mijn Inkomen

U bent (nog) niet bij ons bekend

Hebben wij de afgelopen 5 jaar niets aan u betaalt? Bijvoorbeeld voor een uitkering, bijzondere bijstand of een andere bijdrage die u bij ons aanvraagt? Dan kunt u niet inloggen. Dan krijgt u de melding dat u niet bekend bent in onze administratie. 
Heeft u net een uitkering of een bijdrage bij ons aangevraagd? Maar nog geen geld ontvangen? Ook dan kunt u de melding ook krijgen dat u niet bij ons bekend bent. Het kan een paar dagen duren voor uw gegevens in onze administratie staan.

Oudere internetbrowser

Is het programma waarmee u op internet zoekt (uw browser) up-to-date? De meest bekende browsers zijn Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Safari. Mijn Inkomen werkt goed op de laatste versie van elke browser en 1 versie ouder. Bij seniorweb leest u hoe u uw browser kunt updaten.

DigiD storing

Er kan een storing zijn bij DigiD. Dit kunt u controleren op de website: Logius | Storing en onderhoud.

Back-up tussen 23.30 en 2.15 uur

Elke nacht maken we een back-up van ons systeem. Dit doen we elke nacht van 23.30 tot 2.15 uur. U kunt dan niet inloggen. Probeer het dan later nog eens.

Langzaam internet

Soms gaat het inloggen of uploaden heel langzaam. Check dan of uw internetverbinding of wifi nog goed is. Is uw databundel misschien op? Dan gaat uw internetsnelheid omlaag. Probeer het dan later nog eens.

Teveel uploaden in 1 keer

Is het aantal documenten dat u wilt uploaden heel groot? Of zijn de documenten zelf te groot? Bijvoorbeeld een grote foto? U kunt per keer maximaal 20 documenten uploaden. De maximale grootte per document is 15 MB. Het totaal van het aantal documenten is 25 MB. 
Wilt u meer uploaden? Doe dat dan in delen. 

Storing / update Mijn Inkomen

Soms kan er een storing zijn in Mijn Inkomen. Of de website krijgt een update. Probeer het dan later nog eens.