• Training voor jongeren

Al lange tijd geven we verschillende trainingen aan mensen die nog niet alleen werk kunnen vinden. Nieuw is de training voor jongeren tot en met 27 jaar. In deze training gaan we in op de onderwerpen die juist in deze groep spelen.

Trainers Mario en Joy voor de groep jongeren
  • Uw kinderen kunnen meedoen!

School, sport, uitstapjes… Uw kind doet graag mee. Dat kost vaak (veel) geld. Daarom is er extra geld voor gezinnen met minder inkomen. Veel gezinnen vragen het extra geld al aan. Als het nodig is, doet u dat ook. Zo doen ook uw kinderen mee!

Kinderen op zwemles
  • Onderzoek naar bezit in het buitenland

Wij willen en moeten het geld voor uitkeringen op een eerlijke manier betalen. We controleren steeds of iedereen krijgt waar hij of zij recht op heeft. Dit najaar gaan wij een nieuw onderzoek doen naar bezit in het buitenland.

• Pas op: nep berichten Energietoeslag

Op Facebook en Whatsapp krijgt u soms nepberichten over de Energietoeslag. Dit zijn berichten van oplichters. In de berichten staat dat u een ‘extra toezegging’ voor energietoeslag heeft gekregen van € 826. Dat is niet waar.

Tekening: Een dief met hengel vist een bankpas uit een laptop
  • Arbeidsmarktregio Rijnmond ontvangt ESF REACT-EU subsidie voor re-integratie en arbeidstoeleiding

De Minister voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen heeft ruim 23 miljoen euro aan ESF-subsidie uit het Coronacrisisfonds REACT-EU beschikbaar gesteld vanuit het Europees Sociaal Fonds toegezegd aan arbeidsmarktregio Rijnmond voor de periode 2020 t/m 2022.

• Banenmarkt Isala Theater druk bezocht

De Banenmarkt op donderdag 8 juni in het Isala Theater in Capelle aan den IJssel werd druk bezocht. Deze was georganiseerd door Werkgeverservicepunt IJsselgemeenten (WSP IJsselgemeenten) in samenwerking met het UWV en gemeenten uit de regio Rijnmond. Het thema was “Dichterbij dan je denkt”

BAnenmarkt in het Isala Theater
  • Energietoeslag 2023 later dit jaar

De regering moet een besluit nemen over de Energietoeslag 2023. Dat duurt langer dan we hadden verwacht. We kunnen daarom nu nog niets zeggen over de energietoeslag 2023. En wanneer we die kunnen betalen.

afbeelding energiekosten
  • Steun voor mensen met blokaansluiting vanaf 25 april

Heeft u een blokaansluiting voor gas-, warmte- of elektriciteit? Dan kon u nog geen gebruik maken van het prijsplafond voor energie. Een nieuwe maatregel kan hulp bieden. Deze gaat op 25 april van start.

verwarming
  • Doe de potjes-check op Geldfit

Op Geldfit.nl kunt u nu online een potjes-check doen. Zo weet u snel welke bijdragen, regelingen en toeslagen u kunt aanvragen.

5 potjes met geld voor wonen, kinderen, sporten cultuur, zorg en uitjes.