Wijzigingen doorgeven

HOME  |  Wijzigingen doorgeven

Wijzigingen doorgeven

Verandert er iets in uw persoonlijke of financiële omstandigheden? Geef dat dan alstublieft snel aan ons door. Zo kunnen we voor u de juiste uitkering bepalen.

Wijzigingen doorgeven

Voor het doorgeven van wijzigingen in uw woon- en leefsituatie en inkomen en vermogen gebruikt u het wijzigingsformulier. U kunt ook toekomstige wijzigingen doorgeven. Bijvoorbeeld als u over een maand (in deeltijd) gaat werken of verhuizen.

Online wijzigingen doorgeven U heeft hierbij een DigiD-inlogcode nodig.

Als u wijzigingen schriftelijk wilt doorgeven, gebruik dan het wijzigingsformulier (pdf, 303,09 kB).

Als uw inkomsten iedere maand wisselen, stuurt u uw loonstrook of specificatie zo snel mogelijk op. Dit doet u op de pagina Verzenden documenten. Na ontvangst van de documenten betalen wij uw uitkering.

Rubrieken wijzigingsformulier

Het wijzigingsformulier bestaat uit 2 rubrieken: A en B

  • Rubriek A: hier geeft u wijzigingen aan die betrekking hebben op uw statusoverzicht en/of betaalspecificatie
  • Rubriek B: hier geeft u overige (toekomstige) wijzigingen aan die van belang (kunnen) zijn voor uw recht op uitkering of de hoogte daarvan.

Betaalspecificatie

U krijgt alleen een betaalspecificatie als uw uitkering wijzigt. Uw uitkering wijzigt bijvoorbeeld bij veranderingen van:

  • de landelijke bijstandsnorm (in januari en juli)
  • uw woon- of leefsituatie
  • de hoogte van uw inkomsten uit arbeid of andere uitkering

Op de betaalspecificatie staat uw bijstandsnorm (alleenstaande, alleenstaande ouder of echtpaar). Heeft u andere inkomsten? Dan ziet u die ook staan. U ziet ook of er nog inhoudingen, verrekeningen van voorschotten en/of doorbetalingen plaatsvinden. Daarnaast welk bedrag we aan vakantietoeslag voor u reserveren. Tenslotte ziet u het bedrag dat we uitbetalen.

Statusoverzicht

Op de achterzijde van de betaalspecificatie staan uw persoonlijke gegevens: het statusoverzicht. Hierop staan uw gegevens die bij ons bekend zijn. De meeste gegevens heeft u zelf aan ons gegeven.

U checkt of de gegevens op de betaalspecificatie en het statusoverzicht (nog) juist zijn. Als dat niet zo is, vult u een wijzigingsformulier in en levert dit binnen één week in. Blijft uw uitkering hetzelfde als de vorige maand? Dan krijgt u geen nieuwe betaalspecificatie.

Het is heel belangrijk dat u het juiste aantal bewoners doorgeeft dat in hetzelfde huis woont. Dit is namelijk van belang voor de hoogte van uw uitkering. Komt er een nieuwe bewoner of vertrekt er iemand, dan moet u dit melden. Laat het ons ook weten als een bewoner stopt met studeren of gaat studeren.

Vragen?

Heeft u vragen? Neem contact op met de informatielijn van Sociale Zaken IJsselgemeenten via e-mail: socialezaken@ijsselgemeenten.nl of bel op werkdagen van 8.00 tot 12.00 uur naar telefoonnummer (010) 2848457. Of u kunt langskomen bij de balie van Sociale Zaken.

</

Top