Stappen naar werk

HOME  |  Stappen naar werk

Stappen naar werk

Wanneer u een bijstandsuitkering aanvraagt, wordt u uitgenodigd op het Werkplein IJsselgemeenten. 

Na aanmelding

U spreekt daar een casemanager Werk. Deze casemanager begeleidt u bij het zoeken naar werk. Met de casemanager bespreekt u uw opleiding, werkervaring, persoonlijke omstandigheden en uw mogelijkheden op de arbeidsmarkt. Samen maakt u een persoonlijk plan van aanpak om snel aan het werk te gaan. Wanneer u ondersteuning nodig heeft bij het vinden van werk kan de casemanager u aanmelden voor een training Pleinwerk.

Ben je jonger dan 27 jaar? Dan gelden nog aparte regels voordat je in aanmerking komt voor een uitkering.

Weer aan het Werk

Wanneer u een baan heeft gevonden is er het nodige dat we samen moeten regelen. Wat allemaal? Dat hangt ervan af of u naast uw werk nog een aanvullende uitkering blijft ontvangen. In de brochure 'Weer aan het werk' (PDF, 374,15 KB) leest u daar alles over.

Eigen verantwoordelijkheid

In het eerste gesprek komen ook uw rechten en plichten aan bod. Zo bent u altijd zelf verantwoordelijk voor het zoeken naar werk en het solliciteren op passende vacatures. Op de pagina 'Aan het werk' leest u welke arbeidsverplichtingen gelden wanneer u een bijstandsuitkering heeft. Bekijk ook het onderstaande filmpje hierover.

Top